Сценарии сказок на английском языке. Сценарий на английском языке "Goldilocks" Сценки на англ по разным темам

Сразу две хорошие новости:

Сценка на английском – впервые у меня на сайте!

И даже с видео!

Лана – мама двоих деток, малыша и школьницы (и когда только всё успевает?). И вот как раз эта сценка на английском языке была поставлена классом, где учится Катя – дочь нашей сегодняшней конкурсантки.

Английскую речь Вы услышите в видео – оно сразу под статьей, а сам текст написан на русском – чтобы могли использовать этот сценарий и другие школьники.

Сценка на английском языке

– спектакль 5 класса гимназии № 80 города Челябинска поставлен для школьного конкурса «Новый год шагает по планете»

- сценарий от Светланы Пашировой прислан специально на мой конкурс «Веселый Новый год».

Встречайте!

«Тепло ли тебе» – название спектакля нашего класса.

Продолжительность — 11мин.

Действующие лица — весь класс 25 чел.

Главные герои: Дед мороз (ДМ), Пиноккио (П), Почтальон Печкин (ПП), Микки Маус, кот в сапогах (КС), Красная шапочка (КШ).

Минусы сценария – мало главных героев, на Дед Морозе вся нагрузка.

Плюсы – очень красиво и по-английски.

  1. Танец снежинок, 4 или 5 девочек кружатся возле елки под музыку, Джингал белз.
  2. Выходит Дед Мороз и Снегурочка, они продолжают кружиться вокруг него.
  3. Выходит Пиноккио.

ДМ – а тепло ли тебе, девица, а тепло ли тебе, красная?

П – я не говорю по-русски

Дм – повторяет по-английски свою фразу

П – я не девица,

Снежинки и снегурочка смеются

ДМ – а тепло ли тебе, молодец, а тепло ли тебе, красный… ерунда какая-то получается. Мальчик, а ты кто?

П – я –Пиноккио!

ДМ – я не слышал о таком. Откуда будешь?

П – я из Италии

ДМ – а ты что в лесу делаешь в 30-ти градусный мороз? Мачеха из дому выгнала?

П – нет, я дедушку с бабушкой с Новым годом поздравить пришел, они у меня в этом лесу растут! Да только найти не могу!

ДМ – А не обманываешь ли ты меня, Пиноккио?

П – конечно нет –нос-то не растет.

ДМ – помогу я тебе, Пиноккио, пойдем вместе поищем!

Идут все вместе по лесу – П, ДМ, снежинки и снегурочка. Выходит из леса Почтальон Печкин.

ДМ – а тепло ли тебе, девица, а тепло ли тебе… это ещё кто?

ПП – я почтальон тутошний.. то есть тамошний! Из Простоквашино. Печкин, принес посылку для Вашей белочки! А найти её не могу.

ДМ – ААА… Тепло ли тебе… Опять не выходит. Ну, так давай посылку, а я белочке передам.

ПП – не положено, мне её подпись нужна, без отчетности никак нельзя!

ДМ – помогу тебе, Печкин, пойдем вместе поищем.

Идут под музыку – ура, это я ПП.

Выбегает

ДМ – а тепло ли тебе… а ну, кто там?

ММ- Привет, как дела?

ПП – это он тебя спрашивает?

П – а почему сразу меня? Может, он вообще сам с собой разговаривает?

ДМ – Здравствуй, здравствуй. А ты кто таков будешь? Что-то раньше я тебя не видел.

ММ – я ММ. Из Америки.

ДМ – А как ты здесь оказался?

ММ – а я решил себе норку побольше вырыть – увлекся и всю землю насквозь прорыл. Вылезаю, а кругом снег. Только захотел обратно в норку нырнуть, а ее и нет – снегом занесло.

ДМ – я тебе помогу. Найдем мы твою норку, пойдем с нами.

КС- Привет всем (бойнос диас сеньорес)

Мышь напугалась и спряталась за ДМ.

П – меня нельзя есть, я деревянный

ПП – опять ты, Матроскин?

КС – я — Кот в сапогах.

ДМ – Здравствуй, КС. А что ты в моих владениях делаешь? Уж не разбойничаешь ли?

КС – Что Вы, амиго, я благородный Испанский кот, которого уже третий год ищут стражники Сан – Рикардо. И я вынужден скрываться в дремучем заснеженном лесу.

ДМ – лес — это не место для укрывательства, пойдем, я отведу тебя к людям. Они тебя накормят, и обогреют, и защитят.

Бежит Красная шапочка.

ДМ – ну, наконец-то! А тепло ли тебе, девица, а тепло ли, красная?

КШ – шапочка

ДМ – что?

КШ – я КШ. Я принесла бабушке пирожки, а потом увидела волка, испугалась и убежала. И заблудилаааась!

ДМ – что?

ММ – Здесь водятся волки?

П – а мне ни капельки не страшно!

И тут у П вырастает нос.

П – да-да, мне страшно!

Нос пропадает.

ПП – да что там волки, вот у нас в Простоквашино…

КС – я защищу тебя, прекрасная Мексиканка

КШ – я не Мексиканка, а француженка, Из провинции Шарль Перро.

ДМ – не расстраивайся, КШ, отсюда до твоей бабушки рукой подать, а тропинку я тебе сейчас укажу, пойдем с нами!

ДМ – вот мы и пришли, Пиноккио, это твои бабушка и дедушка тут живут.

П – спасибо, ДМ, до свидания.

П уходит.

ДМ –до свидания.

ДМ – Печкину – вот там твоя белочка живет.

Также ДМ показывает дорогу Микки Маусу, коту в сапогах (КС) и красной шапочке (КШ) все его благодарят.

ДМ – скучно мне без них будет. Придумал, сейчас их фигурки изо льда сделаю и на главную площадь поставлю. Вспоминать чаще буду, и ребятам будет весело.

Проходят фигурки всех главных героев и тех ребят, что не участвовали в видео, + дети выносят плакат с Новым годом.

Текст Ланы закончился, позволю себе добавить несколько слов.

По схеме этого сценария можно добавлять или менять действующих лиц применительно к Вашей теме. А если вместо Деда Мороза поставить, например, Лесничего, то спектакль будет актуален круглый год.

Кроме того, наша на английском очень даже интересно звучит и на русском – только пусть иностранные герои говорят как бы с акцентом и периодически заглядывают в словарь)))

Друзья, поддержите нашу первую конкурсантку позитивными комментариями – они считаются за голоса! И участвуйте в конкурсе сами!

А еще Вам маленькое задание: посмотрите видео-спектакль и попробуйте угадать, кого играют девочки, а кого – мальчики? Как оказалось, наши юные артисты так хорошо загримированы и так здорово играют, что сразу и не поймешь, кто там где. И не сразу, кстати, тоже)))

Пусть будут в жизни сценки на английском, русском и любом другом!

И только хорошие!

Ваша Эвелина Шестерненко.

Приношу свои извинения — проверила видео, а оно не открывается. Очевидно, удалено из первоисточника. Поэтому я тоже была вынуждена удалить ссылку на него. На будущее выводы сделала, ну, а здесь — имеем то, что имеем. Сожалею.

Эвелина Шестерненко.

Сценарий концерта на неделю английского языка

(Кушкова С.В.)

Февраль 2015г.

    Dear friends! We glad to see you on our concert!

    Дорогие друзья! Мы рады видеть Вас на нашем концерте!

    Today we have a very interesting show. We will recite poems, sing the song, dance, you will watch short plays and we will have some quiz!

    Сегодня у нас будет очень интересный концерт. Мы будем декламировать стихи, петь песни, танцевать, увидим короткие сценки и поиграем.

    We want to start with some rhymes. Girls from the 5 th form, please.

    Мы хотим начать со стихов. Девочки 5 класс, пожалуйста.

What are little boys made of, made of?

What are little boys made of?

Frogs and snails,

And puppy-dogs" tails,

That"s what little boys are made of.

What are little girls made of, made of?

What are little girls made of?

Sugar and spice And all things nice,

That"s what little girls are made of.

Children are skiing,

Children are skating,

Sledging down the hills.

Winter is charming,

When it is coming

With snow and frost all around.

- Thank you girls! And now quiz. Let’s check what do you know about the UK and Russia. Answer the questions!

    Спасибо девочки. Асейчасвикторина. Давайте посмотрим, как хорошо вы знаете Объединенное Королевство Великобритании и Россию. Отвечайте на вопросы!

Questions

    What is the largest part of the UK? (England)

    What is the capital of Wales? (Cardiff)

    What parts does the UK consist of? (the UK consist of 4 parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland)

    What is the favourite topic to discuss in GB? (the weather)

    Where can you see ravens in London? (in the Tower of London)

    What is the deepest freshwater lake in Russia? (lake Baikal)

    How many republics are there in Russia? (22)

    What is the longest river in Europe? (Volga)

    Oh ! You are very clever ! Thanks .

    Какие Вы молодцы. Спасибо!

    Now let’s watch a joke! How some students passed the exams.

    Давайте посмотрим шутки, как студенты сдавали экзамены.

    Now, we will have very interesting and we think very funny competition “I think I can dance”. We need 7 pupils. So, who want to take part?

    Сейчас у нас будет очень интересный, и мы думаем, очень смешной конкурс «Танцуют все». Нам нужно 7 учеников. Кто желает поучаствовать?

    Riddles :

    Загадки

Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it?

What is in the middle of Paris?

Париж - что находится посреди него?

The letter "R".

What is found over your head but under your hat?

Your Hair.

There was a green house. Inside the green house there was a white house. Inside the white house there was a red house. Inside the red house there were lots of babies. What is it?

Watermelon.

The more you have of it, the less you see. What is it?

Darkness.

Look at my face and you see somebody
Look at my back and you see nobody.

A mirror.

We have legs but cannot walk.
Tables and chairs.

- And now Let’s watch how our pupils learn English.

Посмотрим, как наши ученики учат английский.

The pupils are shouting and running between the desks, some of them are sitting on the desks. Two boys are fighting. The girls are laughing loudly. The bell rings. Nobody pays any attention to it. Only one pupil is sitting at the desk and reading. The teacher comes into the classroom and goes to her table.

The teacher/shouts/: Stop it! Take your seats! The lesson has begun! Good morning, children. First of all let’s revise some grammar rules. Do you remember the meaning of the category of person? The verb to be. “I am ill, he is ill, she is ill, we are ill, etc.” Bobby, go to the blackboard and write it down.

Bobby/writes on the blackboard/: All are ill.

The teacher: Oh, Bobby! Alice, if I say: I wash, you wash, he washes, we wash, they wash - what is it?

Alice: I think it is a bathroom and we are all very dirty.

The teacher becomes nervous. She writes two sentences on the blackboard: “John has been learning English for 3 years”. “Jane learnt English at school 3 years ago”

The teacher: Pete, where is the Present Perfect Continuous and the Past Simple Tense?

Pete: The Present Perfect Continuous Tense is next to Past Simple and the Past Simple Tense is near Present Perfect Continuous.

The teacher becomes angry: What are you talking about? Sit down! You know nothing! Albert, where is the subject?

Albert: I don’ know, madam. I haven’t got it. Look! /He turned out his pockets//The rest of the pupils are laughing. A girl is reading a magazine. The boys are playing./

The teacher /almost furious/: Albert, where is the subject? I ask you the second time!

Albert /sadly/: I should like to have your worries, madam!

The teacher: Who can find the subject in a sentence? Ann, please.

Ann: Well, I see there is no progress in the science of language. My father tells me that when he was a schoolboy they were making them look for this thing too. So they haven’t found it yet, have they?

The teacher /angrily/: I can’t listen to such silly answers! Who can write some adverbs? Tom!

Tom: I can. /Goes to the blackboard and writes/Highly, poorly,richly He reads:

The teacher /screams/: That’s enough! Your English is very poor! You are unteachable! You don’t know grammar at all! What about reading? Have you read the text about O’Henry? What was O’Henry? Where was he born?

Bobby /shouts/: I know! He was an American cosmonaut and was born in Zvezdny Gorodok!

The teacher faints. All the pupils jump and shout: “The lesson is over!”

- Dasha Polishuk is going to dance now. Please Dasha.

ДашаПолищукподготовилатанец. Пожалуйста, Даша.

- Tongue twisters . Who wants to try?

- Скороговорки. Кто хочет попробовать?

Раздать

The 5 th form would like to show us some small jokes.

Пятый класс хочет показать нам маленькие шуточные ситуации.

Poet: Have you got my books of poems?

Lady: Oh, yes, I have. It is lovely! I wonder where it is...

Lady"s little son: It is under the leg of the table, Mummy.

Willie is at the party. There are a lot of things on the table. “Do you want something more, Willie?” asks the host.

“No, thank you,” answers Willie.

“I am full”.

“Well then,” smiles the host, “put some fruit and cakes in your pocket to eat on the way home.”

“No, thank you,” answers Willie, “they are full too.”

- Конкурс «Funny artists». You should draw an animal that we will say. But you will be blind.

- Конкурс « Веселыехудожники». Вы должны нарисовать животное, которое мы вам скажем, но с завязанными глазами.

horse, cat, dog, frog, dolphin, seal

    And now Polina Nosko is going to sing the song “Molitva”!

    А сейчас Полина Носко споет песню “Molitva” .

    Our party is over. Thank you your attention ! Goodbye !

    Наш праздник окончен. Спасибо за внимание. До свидания!

Вопросы к гостю (5­8 шт.)
Ведущий 2. Thanks a lot, John, be a gest in our party.(Джон садится как
гость, Даша переодически ему на ухо что­то переводит). Now, I think, we
shoud show him, that we can speak English a little too.
Ведущий 1. Сейчас, я думаю, нам следует показать, что мы тоже кое­что
знаем на английском языке. Начнём с малышей 2­го класса. Они нам
приготовили песенку­приветствие «Hello, hello».
Вам понравилось, как поют ребята?
Ведущий 2. Бородай Эвелина will read us a poem « I help».
I Help…
I like to help my Mother,
To clean the room with Father ,
To sweep the floor with Brother.
It’s not much work but rather.
To iron helps me Sister.
I train with Aunt tongue­twister.
It’s very hard to be polite
And always say Grandma good night.
To walk with dogs Black, Brown, White,
To play with cats a day not night –
All doing that I get great pleasure,
But there’s no time to have some leisure.
Ведущий 2. Коробцова Анастасия will read a poem « Leaning English».
Learning English
Learning English is very easy
If you are not too busy,
It won"t take you long
If your wish is too strong.

Learning English becomes easy
If you are not too lazy,
You can learn it very fast
And speak fluently at last.
Ведущий 1. А вы помните сказку о Репке? Предлагаем посмотреть её в
исполнении ребят 4­го класса.
(сказка)
Ведущий 2. And now Пащенко Валерия will read a poem «Picture».
Picture
One fine summer morning
Nicky made a pretty drawing.
Will you colour it for Nick?
Take the colours and be quick:
Blue for the sky,
Green for the grass,
Grey for the mouse,
Brown for the house.
If you haven’t got these colours,
Take just black and no others.
Then the picture is not bright,
It’s a moonlit winter night.
Ведущий 1. Юрова Юлия – стихоторение «Весна».
Spring

Are ringing loud and gay.
To hills and forests they are bringing
Sweet melody today.
The bells of spring are ringing,
Are ringing far and wide.

Nice days they are bringing
To people and countryside.
Ведущий 2. Let*s sing a song “If you happy”.
(выходят ученики 6­го класса)
ЗАЛ ПОДПЕВАЕТ
Ведущий 1. Хорольский Алексей – стихотворение « Осенние листья»
The leaves are dropping from the trees,
Yellow, brown, and red.
They patter softly like the rain –
One landed on my head!
But when the sleep of winter comes
They cuddle down to rest;
Then Mother Nature tucks them in
With snow as she thinks best.
Ведущий 2. Может быть кто­нибудь узнает автора стихотворения, что
прочитает Казаков Роман?!
(А.С.Пушкин «Мороз и солнце»)
Ведущий 1. А сейчас мы предлагаем вам посмотреть сценку из нашей с вами
школьной жизни «Урок английского языка» в исполнении старшеклассников.
На уроке английского языка
Учитель: Итак предупреждаю вас у нас на уроке будет
присутствовать директор школы, он ничего не понимает по-
английски, но хочет послушать как вы отвечаете, проверяем
домашнее задание. Я так и поняла, что никто ничего не
выучил. Лентяи, лоботрясы, неучи, лодыри,позорься теперь
из-за вас.(заходит директор)
Учитель: Айчанова, answer,please.What do you know about
British Parliament?
Переводчик: Айчанова, овечай.Что ты знаешь о британском
парламенте?

Айчанова: My name is Asel.I am 16 years old. Today is sunny.
Учитель: Enough,now open the books on page
55.Джулаева,read,please.
Переводчик: Достаточно,а теперь открыли книги на
странице 55,Джулаева,читай.
Джулаева: To be or not to be,to be or not to be.
Учитель: ___________,continue.
Переводчик:__________,продолжай.
________: happy birthday to you, happy birthday to you.
Учитель: And now it is the short text`s retelling.Якубина,babble
out anything,please.
Переводчик: А теперь краткий перессказ
текста,Якубина,пролепечи хоть что-нибудь.
Якубина: Мадам,месье,же не манж на жур.гейбен зи мир
битте.
Учитель: Якубина,what are you saying? It is French.
Переводчик: Якубина, ты что это же французский.
Учитель:Джулаева,correct her,please.
Переводчик: Джулаева,исправь ее.
Джулаева: Ищ хайсэ Айгерем,ищ хайсэ Айгерем.
Учитель: Well done,Джулаева,sit down,please.
Переводчик: Неплохо,Джулаева,садись.(звонок)
Учитель: the lesson is over.
Переводчик: Урок окончен.
Директор: Ну, в общем урок мне понравился.Читают
дети бегло,говорят свободно,классику цитируют по –
английски.В Европе мы не пропадем.
Все ученики: Yes.

Snowy Queen

Screen 1

Granny: Look! White bees!(НадеждаБабкина)

Kai: Have they got a queen like real bees have?

Gr: Of course, they have. She flies at night and look into the windows. So you can see icy flowers on the windows.

Gerda: Can she come into our house?

Kai: Let she tries! I"ll put her on a warm stove and she will melt.

Gr:(гладяКаяпоголове) Oh,my brave silly boy! Go to sleep !

(Герда садиться спать, Кай смотрит в окно, Снеж.Королева, проходя мимо окон, манит его пальцем, Кай отходит от окна, ложится спать.)

Screen2

Granny;(показываякартинки)Winter is over. It"s spring now.

Gerda; Kai, lets go to our roses.

Kai: OK . I missed them.

G; Hello, Roses.

Roses: Hello, Gerda! Hello, Kai.

Kai; Glad to see you again.

Roses; Каi, sing us your beautiful song. (Белые розы- Ю.Шатунов)

(Вдруг что-то попадает ему в глаз, протирает их и говорит розам:)

Kai : What ugly flowers !

(Розы заплакали и убежали)

G; Why did you offend Roses.

Kai: You are ugly too.

(Gerda подбегает к бабушке, плачет.)

Gr: Shame on you, Kai!

(Кай показывает бабушке язык и убегает к окну)

Screen 3

Танец снежинок

Kai: Oh, It"s winter again. I like winter. Where is my sledge? (достаётсвоисанииговоритГерде:) I"ll go to sleigh with boys!

G: But what about me?

Screen 3

(Кай сидит на санях, мимо него проходит Снежная Королева, подмигивая, ускоряя темп.)

Kai: Wait me! Wait me! (уходят)

Screen 4

(Появляется Герда под песню «Не отрекаются любя» а в образе Т.Булановой)

G: I know he’s not dead, he’s alive.

I’ll put on my new shoes and go to the River. I’ll ask her about Kai.

(Река в образе А.Стоцкой исполняет танец с гимнастическими лентами.)

G: River, River, have you seen Kai?

(Река не обращает на неё внимания.)

G:Take my new boots

(Уходит, Герда за ней.)

Screen 5

(На встречу идёт цветочница в образе Л. Долиной под песню «3 розы»

Fl.wom: Glad to see you, my little girl! What are you doing here?

G: I’m looking for my brother. Have you seen him?

Fl.wom: No, I haven’t. But he will be here soon, I’m sure! Come into my garden! Look at my flowers! They are violets, daisies, …

G:They are very beautiful!

Fl.wom: Oh, yes, like you! And your hair is nice too. Let me come it .(Начинает расчёсывать их и Герда засыпает. Цветочница колдует.)

Screen 6

(Герда просыпается, поёт и танцует, рассматривая цветы.)

G: But where are roses? There isn’t any rose in the garden! Oh, Kai, I’ve forgotten about you! (заплакала, появляютсярозы)

G: Do you believe that my Kai is dead?

Roses: No, we don’t. We were under the ground. But Kai wasn’t there. Go and find him.

G: Oh, yes, thank you!

Roses: Hurry up, Gerda!

Screen 7

(Гердаидётподпесню« « .Её на встречу ворон в образе Ф. Киркорова «Галки».)

Raven: Crow, crow, hello, hello. Where are you going alone?

G: I’m looking for Kai. He is like brother for me? Have you seen him?

Raven: May be, may be…

G:Really!? I’m so happy!(жмётворонуруку)

R: I think I’ve seen him. But he’s married already.

G: Who is his wife?

R: She is a princes.

G: Take me to him, please.

R: It’s not very easy. They live in a palace. And you are a poor girl.

G: I must see Kai. Help me, please.

R: Let’s ask my bride.

(Появляется невеста ворона в образе К.Орбакайте)

G: Nice to meet you, freken!

R.: My dear, this is Gerda. She is looking for her brother Kai. I think it is our prince. Can you help her to enter the palace?

Bride: Let me see… I know the way where we won’t meet anyone. This way ! (подходя к месту, где спят принц и принцесса) Here they are .

G: Oh, Kai!

(Принц и принцесса в образе Потап и Настя Каменских просыпаются, звучит песня «Ты мне не пара»)

Princes: Oh, poor girl! He is not Kai.

Prince: I’m not Kai. Sorry. Who is he?

Princes: What’s the matter with him?

G: He is like brother for me. He’s disappeared. But I don’t believe he’s dead.

Princes(обращаетсякпринцу): I want to help her.

Prince: Let’s give her a carriage.

Princes: And a fir-coat, a nice dress, warm boots and a muff.

G: Thank you!

Prince: Good luck!

Princes: Bon voyage!

Screen 8

(Появляются разбойники под песню разбойников, потом останавливают карету с словами:

Robbers: Golden carriage! Golden carriage! Catch it!

Woman-robber: What a nice fatty girl! I wonder if you are tasty. (Тыкая ножом в Герду. Появляется маленькая разбойница в образе солистки группы серебро с танцем)

Girl-robber(обращаяськГерде): Can you dance?

G: Yes, I can.

G-R: Let’s dance with me! (танцуютрок- н- ролл)

G-R: She will be mine! Give up me your coat, your muff, your boots and your dress!(кразбойнице) You may take your carriage!

Woman-robber: OK, my dear! Robbers, let’s go for a drive! (разбойники уходят под песню «я тебя угнала»)

G-R: Are you a princes?

G: No, I’m an ordinary girl.

G-R: They will kill you if you won’t obey me. Come on with me! Look at my animals. They are my pigeons! (Танец голубей под песню «Ланфрен-ланфра» со привязанными друг другу крыльями)

G: Poor bird! Why are you tied?

G-R: They want to fly away. But I don’t allow them! They are mine! And have you got a pet?

G: No, I haven’t, only roses and Kai.

G-R: Who is Kai?

G: He is like brother for me. He’s disappeared. Have you seen him?

G-R: No, I haven’t. Maybe you, my pigeons, have seen him?

Pigeon1: Yes,Yes, we’ve seen Kai.

Pigeon2: Snowy queen took him to her palace.

P1:We were baby-birds then.

P2: we were sitting in the nest then.

P1: She has frozen all our brothers and sisters.

P2: Only we remained alive.

G: And where is Snowy queen’s palace?

P1:We don’t know.

G-R: Let’s ask him. Here is he .

(олень в образе … под песню «Я свободен», G -R пытается его удержать за верёвку, он скачет вокруг неё.)

G -R (почесав ему шею ножом):No , you are not free . You are mine . Do you know where Snowy Queen lives ?

Deer : Of course , I know , in Laplandia.

G: Do you know where it is?

Deer: Of course, I know. It’s my native place.

G-R: Gerda, take my deer, your boots and coat, your muff… Oh, no, the muff will be mine. It’s so beautiful! (нежноприжимаетксебемуфту).But you may take my mittens. And now… Go and find your Kai!

G : Thanks a lot . (со слезами на глазах обнимает G -R )

G-R: Don’t cry, I hate crying. And here is some bread and meat.(снимаетверёвкусоленя) Take care of her! (подпесню « Леснойолень» едут)

Pigeons: Good luck, Gerda!

Deer: Look at the lights. They are northern lights! And here is Snowy Queen’s palace. You’ll go alone now. You are strong and kind girl, Gerda. Don’t be afraid! You’ll do it! Good-bye!

G: Kai, Kai, where are you?

(Кай пытался сложить слово вечность-eternity - из льдин)

G:(обнимаяКая) Oh, my dear Kai. At last I’ve found you.

Kai: Who are you?

G:It’s me, Gerda. I’ve been looking for you for a long time.

Kai: I don’t know you.

Gerda исполняет вальс из мультфильма «Анастасия». Во время проигрыша Кай и Герда танцуют вальс. К ним присоединяются остальные: Мал.разбойница с оленем, голуби, Разбойница с разбойником, принц с принцессой, ворон с невестой.

остранного языка, расширяется лексический запас, поддерживается интерес к изучению предмета.
Characters:Narrator
Drosselmeier
Mary and Princess
Prince
Queen
King
The Queen of Mice
The son of the Queen of Mice
Astrologer
Sausage-maker
General
Herald
Courtiers (Lady1, Lady2)

Звучит музыка (“Па де де”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Narrator: Dear guests! You surely know the fairy tale “The Nutcracker and the King of Mice” by Ernest Theodore Amadeus Hoffmann. There are a lot of versions of this story in ballet, in animation, in films, on TV and even in jazz. Today we present our version of this romantic story.

Mary: It’s my birthday today. I’m very happy. There were a lot of guests at my party. They gave me a great number of presents. We had a wonderful time. (She dances.)

But my Godfather Drosselmeier hasn’t come yet. I’m waiting for him. Magical things always happened when he came to our house. Last year he gave me a nutcracker. I’ve got a lot of toys, but the nutcracker is my favourite toy. He is a brave soldier and he can crack nuts. I believe he is an enchanted noble prince. I love him very much. What will my godfather give me? A doll or a cake, a Teddy bear or a toy? It’s late and I want to sleep.

(She falls asleep)

Drosselmeier: Good evening, my dear Mary. Wake up! Wake up!

Mary: Oh, Drosselmeier, nice to see you.

Drosselmeier: Many happy returns of the day, my dear Mary!

Here is my present for you.

Mary: What a nice box! It’s a lovely birthday present. Thank you very much.

Drosselmeier: It isn’t a common box, it’s a magic box.

Mary: A magic box? What a surprise! Let me open it!

Drosselmeier: If you open it, you will watch an alive tale.

Mary: Fantastic! It’s an amazing present. (Mary opens the magic box.)

Звучит музыка (“Марш”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”. Появляется королевский двор.

Drosselmeier: It’s the Kingdom of Marzipan. There are a lot of sweets and candies, cakes and biscuits, but they like meat and sausages.

Mary: How interesting it is! I want to go there.

Drosselmeier: Don’t hurry! If you go there, the fairy tale may be changed and something unexpected will take place.

Mary: I’m not afraid. I want to be there. (She runs out a scene.)

Drosselmeier: Ah! She isn’t alive to the danger.
Act 2

Narrator: The fairy tale has begun. Now Mary is in the King’s castle.

You can see The King and The Queen and their courtiers. The King and The Queen are high-spirited but they are not quite happy because they haven’t got either a son or a daughter. You can see the Queen of the neighboring country, she isn’t kind and sincere, she is false and cruel. Look over there! This is the Prince of the Toy’s Kingdom. He is a brave, modest and good looking young man.

Lady1: Look at this young lady! She is so pretty and nice.

Lady2: Her hair is light as the hair of the mermaid.

Lady1: Her lips are red as the rose.

Lady2: Her shining blue eyes are as the lakes.

Lady1: Her skin is white as snow

Lady2: What an attractive smile she has!

The Queen of Mice: They say she is beautiful. I can see nothing out of the way.

I can’t see anything delicious.

Lady2: Look! She is standing without moving.

Lady1: And she can’t speak.

King: What a curious thing! Who is this stranger?

General: I don’t know.

King: May be my Astrologer can answer?

Astrologer: Well…I can say. If you can guess her name, she will be able to move and speak.

Lady2: No. Well… May be Peggy?

General: Caroline? No.

Queen: May be Mirly or Pirly?

King: Pirli-pate. (Mary starts moving.) Princess Pirlipate.

Astrologer: Yes, you are right. Her name is Princess Pirlipate. And she is your daughter.

Herald: The King and the Queen have a daughter now! She is Princess Pirlipate.

Mary: What a wonderful piece of luck for me! I always wish to be Princess.

Queen: It’s fantastic! How happy we are to have such a lovely daughter!

King: It’s great! Now I’m quite happy and I want to give a sausage feast for her.

Queen: What a splendid idea!

Herald: The King and the Queen give the feast in honour of their daughter Princess Pirlipate.

The Queen of Mice: Oh, a sausage feast! That’s great! I hope you invite me.

Queen: Oh, my dear, we won’t give a big feast at all and you have never been in our society.

The Queen of Mice: That’s not true. I have been living in the royal palace for many years. I’m sure of my royal origin. Besides, I was at your last feast.

The Queen: Yes, you were at our last feast and there were a few sausages, because you had eaten them. The fact you managed to eat all fat from sausages when our sausage-maker cooked them.

The Queen of Mice: How rancorous you are! I have never been so insulted. I’ll give you a lesson! I’ll spoil your feast. I’ll revenge you. (She leaves.)

Звучит музыка (“Вальс цветов”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Princess: It’s wonderful to be a princess! I’m having a good time here. I’m enjoying myself.

Prince: Dear Princess, you are so beautiful and kind!

Princess: Thank you. That’s very kind of you to say so.

Prince: My dearest Princess! I must say I have fallen in love with you at first sight.

You are so beautiful. I can address you only in poem.

I’m sure my love is warmer than the warmest sunshine,
softer than a sigh,
my love is deeper than the deepest ocean,
wider than the sky.
my love is brighter than the brightest star
that shines every night above,
and there is nothing in this world that can ever
change my love.

Princess: Oh, dear Prince, you are so kind and polite, but I’m not ready to answer your feeling yet. First let’s have fun, play and dance. The music is so nice. (They dance.)
Act 3

The Queen of Mice: They didn’t invite me to a sausage feast! Well! They will have a lot of trouble. Oh! I’ll revenge them!

The Queen and the King have got a daughter. They are happy. Why can’t I have a son? Why can’t he be like the Prince? Well… My magic wand, help me!

Wiggly, woggly, wuggly, wee.
My son, appear, when I count to three.
One, two, three.

The son of Queen of Mice: Pi-pi-pi! I’m hungry! I’m hungry! I’m hungry! I’m thirsty and hungry. I’m very hungry. I’m very, very hungry!

The Queen of Mice: My dear son!

The son of Queen of Mice: Who are you?

The Queen of Mice: I’m your mummy.

The son of Queen of Mice: What is mummy?

The Queen of Mice: Mummy is a person who loves and feeds.

The son of Queen of Mice: Feed! I’m hungry. What have you in the way of food?

The Queen of Mice: I’m sorry. I have nothing to eat.

The son of Queen of Mice: Nothing? Then I’ll eat you. (They are running)

The Queen of Mice: You can’t eat me. I’m your mummy. I’m a Queen and you’re a King, a King of Mice!

The son of Queen of Mice: Really? Am I a King? If I’m a King give me some food! I’m hungry!

The Queen of Mice: Wait for a moment!

The Son of Queen of Mice: I don’t want to wait. I’m hungry! I’m very hungry! I’m very, very hungry! I’m very, very, very hungry!

My! Something smells delicious here.

Sausage-maker: Sausages, black pudding, liver sausage, smoked sausage, boiled sausage!

The Son of Queen of Mice: Sausages! Excellent! That’s good food! I’ll eat them.

The Queen of Mice: Stop! You mustn’t do it. You can steal them when nobody sees you.

The Son of Queen of Mice: Ha! I’m hungry. You can’t stop me!

Sausage-maker: He is stealing my sausages. Stop! It doesn’t belong to you. Help me, please! Help!

(The Queen of Mice and her son run away)

General: Stop thief! Stop thief!

Sausage-maker: Impudent fellow! How angry I am! Oh! My sausages! I didn’t sleep. I didn’t dream. I was making sausages all night long. I made sausages for the King and the Queen but not for mice.

King: What is happening here?

Sausage-maker: Oh, my Majesty! Just suppose the Son of the Queen of Mice has eaten all sausages.

King: What! He has eaten all sausages! I have no patience any more. I order to drive all the mice away.

Herald: The King orders to drive all the mice away!

General: We have been always too patient to mice. It is high time to declare war to them!

Queen: All sausages have been eaten! I can’t believe it!

Princess: What a pity! We have no feast now, but I am waiting for it with all my heart.

(The Son of Queen of Mice and the Queen of Mice appear)

The Son of Queen of Mice: What a charming girl!

You are so pretty. What a nice nose! What nice eyes you have got. I want you to be my wife.

Princess: You are an impudent fellow! I don’t like you. Go away!

The Son of Queen of Mice: What? Mum! Did you hear what she says?

The Queen of Mice: Don’t worry! I’ll punish her.

Wiggly, woggly, wuggly, woo.
Here’s a special ugly face for you!

Princess: What’s happened with me? They are laughing at me.

The Queen: Dreadful distress! I have lost my daughter.

King: Don’t weep, my dear.

Princess: My father! Can you answer? What’s wrong with me?

King: Terrible misfortune! Don’t ask me! I can’t… Oh!

My General, you may tell her.

General: You are ugly. Really ugly!

Princess: Ugly? Really?

General: It isn’t my way to deceive.

Lady1: You are ugly as a toad!

Lady2: You are loathsome as an adder!

Lady1, Lady2: We are filled with loathing.

(The Princess is crying)

Prince: It is no use of crying! It doesn’t matter that you are not beautiful any more. I love you and get ready to marry you.

General: Pay attention, he is an absolute man.

Lady1: He really has a good heart.

Lady2: And he is an unselfish young man.

The King: I agree. You may marry her.

Astrologer: Oh! Dear Prince, if you marry her evil spell will never disappear.

The King: I order to find the way to return the Princess her face.

Herald: The King orders to find the way to return the Princess her face!

General: I know nothing about it.

The King: My Astrologer! Can you tell us the way to return the Princess her face?

Astrologer: I don’t know exactly. I should think a little, watch the stars and cast a horoscope for the Princess.

The King: We have no time to wait. I want to know now. I’ll give you only 3 minutes.

Astrologer: I can’t do it so quickly.

The King: Well, you have 2 minutes. Hurry up!

Astrologer: I don’t know what to say.

The King: Be quick! You have only 20 seconds.

Astrologer: Found! I have found. In order to get rid of the evil spell the Princess has to eat the kernel of the nut.

The King: There are a lot of nuts around us.

Astrologer: It isn’t a simple nut. Its name is Cracknut. Besides a handsome young man has to crack the nut and to present it to Princess with his eyes closed, and then to step back seven steps without stumbling.

The King: Where is this Cracknut? Give it to me!

Astrologer: I haven’t got it. And I don’t know where the Cracknut grows. I don’t know even where we must look for it.

Prince: Let me try to look for the Cracknut. I must find it and save the Princess.

Princess: Dear Prince, I’ll wait for you. Good luck!

Prince: I will do all I can.
Act 4.

Звучит музыка (“Кода”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Narrator: The Prince had been wandering for several years all over the world and hadn’t seen any signs of the Cracknut.

Prince: I was in America and Australia, in Europe and Asia and even in Africa. There wasn’t the Cracknut. Nobody knows about it. Well, if I am to wander all over the world, why shouldn’t I try the luck at home? I return home!

The Son of Queen of Mice: Mummy, look! The Prince has come back.

The Queen of Mice: We mustn’t permit him to get rid of the evil spell. If he does it we’ll never come back to the castle. We must stop him!

The Son of Queen of Mice: Go away! Go away! Go away! (He throws nuts at Prince and Prince catches one.)

Prince: What’s this? Isn’t it the Cracknut? I can hardly believe my eyes. It is the Cracknut. What a wonderful piece of luck!

The Son of Queen of Mice: Give me this nut! I must crack it! Oh! I’ve broken my tooth! Mummy, I can’t crush the Cracknut!

The Queen of Mice: It is not known yet, if the Prince cracks the nut.

(The King and the Queen and their courtiers appear.)

General: Look! Prince has crushed the nut.

Prince: Here is the kernel for you, my dear. (He gives a kernel to Princess.)

Princess: I’m very grateful to you indeed. (She eats the kernel.)

Queen: It’s a wonder, the ugly creature disappeared!

My daughter, how happy I am!

Lady2: Miraculous escape!

Astrologer: Now, dear Prince, you have to step back seven steps.

All: One, two, three, four, five, six…(The Queen of Mice appears. She screeches. Prince steps on her with his heel, stumbles over and falls down and becomes so ugly as the princess was before.)

General: He becomes as ugly as the princess has been before.

Lady2: Oh! His head with goggled eyes is awful.

Lady1: His mouth is enormous and ugly.

Princess: How ugly he is! I can’t look at him without horror. Get him out! The ugly Nutcracker! Get him out!
Act 5

Звучит музыка(“Па де де”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Mary: What have I done? Why did I become so wicked and heartless?

Drosselmeier: I’ve given a notice to you: if you come in the fairy tale, something unexpected can take place.

(Mary takes her toy’s Nutcracker)

Mary: Now I realize why Nutcracker is so ugly. With all my heart I wish him to become the most handsome Prince in the world.

My dear Drosselmeier, can I correct this story and help my dear Nutcracker?

Drosselmeier: Yes. You can try. But it is a different story.

Narrator: Our fairy tale hasn’t ended. Don’t be upset. It will have a happy end.

Поделиться